Tiesiog nematau prasmes gincytis kai mes nesusikalbame. Paaiskinsiu kitaip ka turiu omeny. Kiekvienas aksesuaras sumontuotas ne gamykloje normaliam pasaulyje turi sertifikata, pvz Vokietijoj TUV. Jis rodo, ar galite eksplotuoti masina saugiai kai jis sumontuotas. Taigi jeigu jis sumontuotas gamykloje, isduodami homologacijos dokumentai , kad jusu automobilis, jeigu taip norite pavartokim sita zodi, ne kaip lengvasis automobilis o kaip lengvasis sunkvezimis ( t. y. C ktegorijos teisemis valdoma transporto priemone) Sitie dokumentai butini naujos transporto priemones registracijai, taip pat ir priemonei iki 0,5 senumo, ja isduoda dileris, o dileriui isduoda gamykla. Toliau, jei Jusu pvz kabli ar spoileri ar dar ka nors montuoja sertifikuotas servisas, kuris pripazysta, kad aksesuaras tinkamas Jusu transporto priemonei, Jus gaunate sakykim TUV sertifikata, ir eksploatuojat automobili. Jei aksesuaras nepritaikytas Jusu automobiliui, naturalu kad jo negausit, taigi masinos eksploatuoti negalima, ir net draudziama, nes ji nesaugi. manau situ sertifikatu esate mate daiktadezej automobilio, parvaryto is Vokietijos ir kitu saliu. Jie isduodami spoileriams, duslintuvams negamykliniams, kabliams, ir viesiem kitiems aksesuarams, montuojamiems ne gamyklose. Gryztu prie musu kabliu: sumontavus kabli Jusu sitas lengvasis automobilis, arba paprasciau siuo atveju kemperis, nebegali buti priskiriamas lengvuju kategorijai. Ir ka , tokiu atveju Vokietijoje pvz, vaziuojate perregistruoti savo masinos ir niekas neberaso tu raidziu M1, o gaunate kitas. Taigi, jusu kablys niekur nesertifikuotas. Kalbant apie Lietuva, net ir vaikui aisku, kad puse masinu technikine perka, arba kokias lempas issinuomoja ir tt, ir tt. Bet jeigu Jus papulsite i eismo yvyki, kur neduok dieve pvz atsitrenks i Jusu kabli, dokumentas kurio uzsienietis butinai paprasys, tai TUV sertifikatas. Kadangi greiciausiai tai jau kitos kategorijos automobilis, busite pripazintas, jei turite tik B kategorija, kaip vairuojantis be teisiu.Tagi uzsienyje visi aksesuarai sertifikuoti, o visi garazeliai tik lietuviu.Paziuresiu koks draudimas Jums mokes. Keletas pavyzdziu apie tokius atvejus:draugas issikele gyventi i Vokietija, norejo perregistruoti savo Nissan pirkta lietuvoj, vokieciai neregitravo metu senumo automobilio, kol nebuvo pristatytas LT dilerio sertifikatas apie aksesuarus. Asmeniskai: dvi dienos praleistos Stutgarte, kuris yra zaliasis miestas, kol praejau TUV patikra gavau zalia lipduka ant lango, savo naujam VW multivan, nes kitaip i zaliosius miestus ivaziuot draudziama arba labai brangu. Ant vokietijos sienos konfiskuotas BMW 7 , todel kad kompiuteris parode kitoki kebulo numeri, per kruva nervu ir ekspertiziu nustatyt, kad keistas kompiuteris del autoivykio. Sita pavyzdi parasiau todel, kad konfiskavo masina, neziurint i tai, kad esu LR pilietis, buvo 6 val ryto ir vaziavau su seima, neidomu niekam. Mano BMW buvo registruotas LR , praejes tech apziura, ir turejo draudima. Jiems nusisvilpt, nes as neatitikau ju istatymu.
Taigi sutinku su kolegomis, kad svoris problema, ir reikia gerbti istatymus, taciau kartais tenka rizikuoti virsijant svori. Bet diskutuojant apie tai ka rasote apie kablius ir tuos teismus, tai turiu laabaai daug abejoniu apie tai ka Jus rasot.Beje tech apziuroj visada duodu 50 lt, kad papurtytu papidomai, ar tikrai mano masina tvarkinga. Gal yra kas moka kad ko nors nematytu.
P.S. Kemperiu Lietuvoj irgi nesveria, tai ir kabliai neproblema
